Sider

tirsdag den 10. september 2013

En hurtig pastelskitse

Foto Tor sendte til mig

Tor Olav Bjørbakk Steinsvoll ..... har lånt mig et foto med relativ lav opløsning ... Tor har lavet en pasteltegning med udgangspunkt i fotografiet ... og det gav mig idéen om at bruge samme tegning som udgangpunkt for en pasteltegning.




Tegnehulen ... her med 2 stk videokamera
... en GoPro gemmer sig bag ved kamerastativet,
ud for de gule pasteller ..
I lighed med Tor har jeg valgt at tegne på et hvidt ark Fabriano Tiziano .... hvilket er uvandt for mig, da jeg ellers  altid tegner på farvet papir. Som Tor, så tegner jeg med Rembrandt pasteller .... i tillæg til pastellerne har jeg brugt et par silikone"pensler" ... Colour Shaper ... størrelse 16 .... og undervejs har jeg også "tegnet" med fingrene ;-)









225 Rembrandt pasteller ... en iMac og en pastelskitse





Videoen viser i en blanding af 20 gange normal speed og real time afspilning hele tegneprocessen.








Tak til Tor for lån af fotoet

Musikken er af Kendra Springer og Kevin MacLeod

 

Den færdige pastelskitse ......



Ingen kommentarer:

Send en kommentar