Sider

lørdag den 7. september 2013

Jippi ... en hund som elsker roser

Hunden Rose, blev på sin tur hjem til sine nye ejere døbt om til JIPPE .... og jeg må sige det passer perfekt ... denne kærlige hund flyver højt og lavt ....

Herunder er der glimt fra tilblivelse af denne tegning.

Der er tegnet på Sennelier pastelmap ( "pap" med pulveriseret kork ... så farverne sidder bedre fast i overfladen ) .... jeg bruger et halvt ark ... 32,5x50 ... og det færdige motiv beskæres til 29,7c42 ... A3

Jeg har lavet bundfarverne i hundens hoved og hele baggrunden med PanPastels, alt pelsarbejde er lavet med Derwent Pastel Pencils ... det gamle sæt med 90 farver ;-)

Motivet er her tegnet op på et halvt ark pastelmat ... jeg har tegnet med en lys pastelblyant

Roserne er "tegnet" med svamp ( Sofft ) og PanPastels .... begge dele kan ses på næste foto

Her et pluk af PanPastel sættet som tilsammen har 80 farver .... svampen jeg har lavet blomsterne og resten af baggrunden med ligger nederst til højre









Det meste af blomstermotivet som sammen med hunden skal danne forgrunden her ved at være på plads



.... bagrunden har her rammet Jippis hoved ind med en blanding av varme jordfarver og varierende grønne toner


Baggrundenden er stort set færdig og undertegningen på Jippis hoved er påbegyndt ..

... lidt af den hvide pels er antydet

... undertegningen i Jippis hoved er færdig og dermed forlader jeg mine PanPastels og går igang med Derwent Pastel Pencils som her på dette stadie er brugt bl.a. til øjet

.... pelsarbejde ... med pastelblyanterne ...  nu er tegninger færdig ... der mangler kun signatur og indramning





Ingen kommentarer:

Send en kommentar